Hämnd

Det blir bara varmare och varmare ute nu verkar det som. Det innebär att vi gör saker på morgonen och på kvällen. Dagarna ägnas åt att slappa och träna lite trick då och då. Dessutom har jag fått klona klippna idag, fast det gör inte mig så mycket.

I skogen i morse fick jag vara lös och då sprang jag runt, runt som en galning. Mamma påstår att jag har damp men jag tycker bara att man skall passa på att röra på benen när man väk är lös. Jag råkade också bada i ett och annat dike, det ena lite lerigare än det andra. Fast ibland så blir avståndsbedömningen lite fel och då hamnar man i diket, inte mitt fel liksom. När mamma sedan kommer framspringande rytandes så måste jag springa några varv till för att lätta upp stämningen en aning. Hur som helst så ser jag till att vara väldigt lydig under tiden som jag springer runt. Kommer på alla inkallningar, jagar inte fåglarna, hoppar över dom flesta dikena och så vidare. Man måste väga upp galenskapen med lydighet, det gäller att ha det i balans.

När vi kom hem satte mamma igång vatten i vattenslangen och jag tyckte det var lite spännande att gå fram och nosa på den. Helt plötsligt börjar hon att spruta vattnet på mig! Det var jag inte med på kan jag säga. När man väl gjort sig fin genom att bada i dikena och rulla sig i sanden full av myror vill man ju inte att allt skall förstöras. Det är ungefär som att mamma skulle sminka sig och jag skulle slicka bort det direkt. Fast hon gör aldrig det så jag kommer få vänta länge på min hämnd!


Kommentarer
Postat av: Jenny S.

När det gäller pinsamt, sätt en tejpbit på nosen istället, sen berömmer du då när han tar tassen över nosen.

Åh vad spännande. Hur länge ska du få ha Auki innan testet görs?

2011-04-26 @ 10:26:52
URL: http://jennystrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0