Valpkurs

Av alla dumma idéer som människosläktet har så har den idag slagit alla rekord. Jag fick följa med till brukshundsklubben idag och där var också sju andra små valpar. Yes, här ska lekas var min första tanke men nej då. Vi fick inte hälsa en enda gång utan istället skulle vi sitta lugnt och stilla (som om det skulle ske) och lyssna på en massa tjat innan vi ens fick gå ut.


Varför åker man och träffar andra och sedan när man väl gör det då ska man ignorera varandra. Ungefär som om mamma bara satt sig på en stol och kollat rakt ut när hon är med sina kompisar, men så är det ju inte. Nåväl, jag fick väl visa min glädje på avstånd då istället, för det var verkligen kul att se alla andra. Kan det vara så att mamma helt enkelt ogillar alla andra? Vi brukar nämligen inte hälsa på någon, även om jag tydligt visar hur kul det skulle vara. Hon måste helt enkelt ändra attityd, det ska jag se till.


Nej man blir trött av att vara med andra, och försöka behärska sig från att rusa runt och hälsa, så nu skall jag krypa upp i mammas knä och sova lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0