Göteborg

Jag har varit i Göteborg igen, kul! Fast jag fick ett nytt halsband och jag är inte nöjd med valet faktiskt. Det passar inte mig och dessutom rycks det i det i tid och otid. Herregud så noga behöver allt inte vara. Jag kan väl få nosa lite eller gå fram till människor och visa min glädje över att möta just dem.  Annars gjorde vi samma saker som jag och mamma gör varje dag, fast nu var jag kopplad och stördes av en massa andra hundar. Vi brukar vara helt själva när vi tränar inkallning, letar godis, balanserar på saker och annat kul. Jag brukar även vara lös, är jag nästan alltid nu igen. Lina var osmidigt så nu kommer jag alltid, nästan!


Jag kan till och med vara lös på bk utan att springa till de andra hundarna där. Både på valpkursen och annars, alla blir ändå bara arga om jag springer fram. Eller inte hundarna, vi är snälla, men kan tänka mig att alla människor blir det. Fast har inte provat, kanske värt ett försök? Hur som helst, på valpkursen fick jag springa genom en korridor av valpar fram till mamma och jag fick gå lös i mitten när de stod i en ring. Tänkte att nu ska jag göra mamma glad, så jag lydde hela tiden. Och glad det blev hon så det var värt det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0