Mindre päls

Idag skulle jag bli fin påstod mamma. Jaha tänkte jag, ska vi ut och bada i sjön? Eller springa under granarna så barren fastnar i pälsen? Eller bara rulla runt på mattan så att pälsen blir fluffigare? Jag hade höga förväntningar på något kul i alla fall men ack vad jag bedrog mig. Istället tog hon hem diverse pinnar och mindre plankor med massa små pinnar på. Tror att det kallas borstar. Sedan började hon dra i pälsen, tror minsann att hon försökte dra av all päls. Det lyckades hon inte med, men hon fick av en hel del. Om man nu tycker att mindre päls är fint kan man alltid skaffa en nakenhund, så är det fixat och klart!

Annars har mamma kört stenhårt på sin klickerträning, eller mer än vanligt i alla fall. Om man låtsas att man glömt vad man skall göra måste mamma sänka kraven = mindre att göra för varje godis. Dessutom är det roligt när hon blir frustrerad över att jag är korkad som hon uttrycker det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0