Världens bästa ställe

Jag har varit på världens bästa ställe idag, nästan i alla fall. Det var superskoj! Tror att det kallades Blå Stjärnan eller något. Hur som helst, först fick man gå in i ett rum med andra djur, mest katter. Titt som tätt kom det också in nya människor. Fast som vanligt tyckte inte mamma att jag skulle hälsa, fattar inte det. Man ska ju vara trevlig? Till slut ropades mitt namn upp och jag fick springa iväg till en veterinär tror jag det kallades och henne fick jag hälsa på. Och hon brydde sig bara om mig, hon klappade och grejade medan jag låg och sprattlade. Egentligen var det nog meningen att jag skulle stå stilla, men hur kul är det egentligen? Nej, livet skall göras roligt. Det är mitt motto. Efter lite klappande och lekande fick jag mat, fast ingen sådan vanlig mat som jag får hemma utan något annat. Det var smaskigt och det bästa av allt, när jag gick hem fick jag en hel påse med mat! Det stället ska jag absolut besöka igen. Fast de är lite glömska, jag skulle fått en spruta men det glömde dem. Haha, klantskallar! Mata hunden istället för att vaccinera, snyggt veterinärerna!


Mamma var förresten tvungen att fundera en hel natt på om hon skulle lämna tillbaka mig och flytta för att börja plugga till veterinär eller om hon skulle stanna med mig. Hallå, det kan väl inte varit så svårt? Tur att hon valde mig, hon hade definitivt glömt att ge valparna sprutor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0