Många mil

Vi ligger lite efter i bloggandet märker jag. Fast är ute och flänger hela dagarna, idag har jag varit i Borås, I Holsjunga, i Kullavik, I Holsjunga och sedan i Borås igen. Massa flängande hit och dit. Enda roliga var hos Carin i Kullavik tillsammans med alla andra labradorer. Fast mest gick ut på att sitta stilla, människor måste vara lata varelser. Alltid ska man vara stilla, onödigt. Efter lite fika (till människorna), lite sitt/ligg kvar övningar band mamma fast mig i en stolpe och började greja med en annan labrador. Hallå?! Det är ju jag som är hennes hund och borde vara den enda fina hunden i hennes ögon. Istället får man höra hur duktig denna hunden är resten av dagen. Bara för att han hade någon sele som mamma höll i och gick förbi hinder. Vem går inte förbi ett hinder liksom? Äsch, hade jag klarat utan problem. Säkert!

I går var jag ute i skogen istället och träffade andra hundar ute i skogen. Vi gick aktiveringspromenad, inget nytt direkt. Sedan lekte vi lite, tränade på att vara lösa och spårade lite. Jag var ganska grym måste jag säga, dessutom blir man väldigt glad när det helt plötsligt ligger en stor hög med godis mitt i skogen. Borde hända oftare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0