Vardag

Nu har tydligen mamma fått för sig att vi skall träna istället för att springa omkring ute i skogen. Bad idea tycker jag, det är inte alls lika kul att gå slalom mellan roliga leksaker och påsar med mat. Ser inte riktigt det roliga i det men men är väl bara att hänga med.

Igär fick jag vara ute i skogen och nosa efter mamma och moster. När jag gjort det ett tag hittade jag ett par leksaker i skogen som jag kunde leka med, väldigt kul. Inte svårt alls att hitta dom ens, lättförtjänt lek. Fast som vanligt var mamma inte nöjd, jag skulle visst ha haft nosen mer i marken och jobbat långsammare. Fattar inte varför man ska göra saker långsamt när man lika väl kan göra det snabbt! Sedan var jag tvungen att gå promenad också i och för sig, det är tråkigare. Man bara går och går och inget händer direkt, man kanske busar lite och så ibland.

Hemma snor jag mest saker från bord och bänkar, sedan gäller det bara att någon jagar mig. Då springer jag upp i trappan och sedan står jag och väntar på att någon försöker fånga mig. Det är roligt det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0