Tråkig

Denna veckan har Auki tyckt att jag varit dryg och tråkig. Jag har tyckt att han varit dryg och tråkig. Det är han faktiskt ibland, minsta kommando skall det tjafsas om och är han i skogen skall det bara ätas bajs. Apprterar man kan han liksom stanna i farten för att äta, ska han leta kottar letar han annat och så vidare. När han sedan smet iväg för att äta något dött djur (av innehållet mellan tänderna att dömma) då önskade jag att hundar fattade det där med bestraffning efteråt. Då hade jag minsann bundit fast honom i ett träd och gått där ifrån, fast det var ju liksom ingen idé. Istället trögade vi oss hemåt, för han är nämnligen inget stort fan av koppelpromenader så man får liksom dra med honom lite.

Nu är vi i alla fall kompisar igen. Han gör lite annat än letar saker att äta, han hänger med på promenader lite glatt i alla fall och han ligger i knät och sover. Precis som det skall vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0