Hundens dag

Idag har jag varit på bk i fyra timmar utan att få vara med på något roligt nästan. Sitta bredvid människor utan att få hälsa, kolla på när andra hundar hämtar vantar, nycklar osv, kolla när andra gör agillity och massa annat skoj. Mamma påstår att det är nyttigt för mig att ta det lugnt bland andra, vet inte om jag håller med. Jag fick vara med på tipspromenaden i alla fall, vi kom fyra minsann. Mest tack vare mig, det var jag som fick gapa medans mamma räknade tänder. Det är en uppoffring ska jag säga er.

Annars fick jag hälsa på lite människor. Träffade en liten labbevalp också och den var man ju tvungen att prata lite med. Fast jag tänkte kliva över ett räcke då men på andra sidan var det längre till marken än vad jag tänkt så blev hängande över det där räcket. Fast gjorde inte så mycket, jag kunde prata med valpen ändå minsann.

Hur som helst, inga större pinsamma saker gjorda av mamma i alla fall. På kvällen fick jag gå promenad med en liten Dansk svensk gårdshund. Han var livrädd för mig och jag fick bara gå och gå i kopplet. Tråkigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0