Vatten

Nu är det massor av vatten ute, man kan gå och blåsa bubblor längst hela vägen nästan om man vill. Undrar vad det kommer ifrån, har ju inte regnat så mycket? En anna sak jag funderat över är varför detta vattnet är så halt, man sätter ner tassen och så glider den iväg. Ganska spännande, man vet aldrig åt vilket håll ju!

Annars ägnar jag dagarna åt att hämta gosedjur inne hos moster och sedan bita sönder dom. Hon brukar vara dålig på att stänga dörren och mamma dålig på att ta dom från mig om jag smyger lite. Ypperligt tillfälle att förändra formen på dom litegrann.

Mamma har börjat med dumheter nu igen, hon har tagit fram sprejflaskan. Beror nog på lathet, istället för att kliva upp ur sängen och dra ner mig ur fåtöljen på natten tar hon fram flaskan och sprutar! Nu tänker jag inte ligga där mer, hon ska inte få känna glädje över att vattenskada sin hund. Aldrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0