Nyår

Igår var jag på fest, det innebär att man samlar massa människor på samma ställe och sedan är man där. Allt efterom kvällen gick blev alla ströigare och störigare och lät mer och mer. Bäst av allt var dock att det hamnade mer och mer ätbart på golvet ju mer klockan blev. Tyvärr hade mamma ganska bra koll så lyckades inte sno åt mig så mycket. Fast jag hade trots allt trevligt ändå. Där fanns en annan vovve, en katt och sånna små och roliga människor som jag berättat om tidigare. Jag hälsade på alla, utom katten. Han höll sig undan.

Jag svansade mest runt den andra vovven, men hittade också en kattlåda som jag städade och lekte med barnen en stund. Mest av allt var jag dock tvungen att sitta eller ligga stilla, mamma släpper minsann aldrig på några regler hon.

Mitt i natten började det bröta utanför och det flög massa färger på himmlen. Alla verkade väldigt imponerade, fast jag tyckte nog att rulla sig i snön var roligare. I alla fall svalare och skönare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0