Moster

Moster är rolig, hon brukar jaga mig när jag har något i munnen. Mamma står och gapar "Sluta, du får inte jaga honom sådär!" men då svarar bara moster "Jag jagar honom inte, vi råkar bara springa åt samma håll och jag började lite senare!" Sedan fortsätter hon att leka med mig. Snor jag hennes kramdjur får jag behålla dom och biter jag på henne skrattar hon bara. Perfekt, här skiter vi i alla tråkiga regler. Dessutom tycker hon att jag borde få mer mat, kan man byta mamma?

Annars har det knappt hänt något kul idag, eller jag välte ett glas som gick i massa bitar. Spännande, men precis när jag skulle kolla in saken närmare lyfte (ja, hon har inte slutat med det ännu) undan mig. Typiskt, inget kul får man ha. Hon är egenligen skyldig mig det för jag gav henne en potatis i morse, jag hittade den i skogen. Fast inte blev hon snällare för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0