Lata

Det känns som om jag och Auki ligger lite på latsidan just för tillfället. Han har börjat få gå på en lite längre promenad om dagen nu. Däremot ska han få lära sig att gå ordentligt nu, han börjar ju bli äldre. Jag gillar inte gå med hundar som ska hålla på att zickzacka över vägen, gå lite framför och lite bakom efter egna beslut och så vidare.

Annars kan han som sagt backa och jag försöker lära honom höger och vänster. Inte så enkelt eftersom jag säger fel hälften av gångerna, inte lätt det där minsann.

Nu ska vi nog gå och lägga tvätt i maskinen, det är han inte så bra på längre måste jag säga. Övning ger färdighet!

Snart är det också dags att anmäla sig till vårens kurser, ska bli kul att det kommer igång igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0