Igång igen

Vi har legat på latsidan med det mesta på senaste tiden känns det som, fast nu börjar vi ta igen det. I morse blev jag förvånad över att varenda inkallning funkat sedan han var halt och inte fick springa lös. därför slutade det självklart att fungera när han fick springa lös på ett nytt ställe. Fast var inget större problem med att rätta till det.

Annars har han även lärt sig att backa. Håller man en godis i handen och bara väntar (så lärde han sig det) kör han stenhårt på att backa. Funkar det inte lägger han till svansviftning och backar samtidigt. Han blir lite insnöad på vissa saker ibland när han bestämt sig för att det ska vara så.

Vi måste för övrigt träna på hundmöten känns det som, men så fort jag ger mig ut och letar hundar finns det inte en enda. Hur som helst, här på hemmaplan finns det bara hundar som gnäller, hoppar, skäller, springer eller något annat och då vill auki gärna hänga på. Deras ägare ska dessutom alltid stanna och prata även om jag kör stenhårt på taktiken att ignorera dom och jobba med Auki. Ska nog skaffa en väst där det står "vi tränar och vill inte prata". Hur som helst funkar det ganska bra, men man måste liksom ta tag i honom ibland och helt plötsligt utan att man märker det har det sprungit iväg och blivit ett större problem. Alltså är det lika bra att inte nöja sig med annat än att vi går förbi och han är oberörd. Därför ska vi jobba på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0