Aldrig fullärd

Jag kommer aldrig lära mig något ordentligt i det här huset för när man väl fattar vad det är för något man förväntas kunna så ändras det. Jag har lärt mig att springa och hämta saker när mamma säger apport. Sedan kom en orange sak in i bilden och då fick man inte längre tugga eller slänga runt med det man hämtade. Borde inte jag få bestämma det själv förresten? När jag springer borde jag få lite valmöjligheter i alla fall. Hur som helst, nu ska jag inte bara springa och lämna den utan springa runt till vänster sida och sätta mig, kolla på mamma och tillslut tar hon ner handen för att ta den. Drygt, vad är poängen egentligen? Då tar det ju bara längre tid innan hon får den.

Annars har jag fått gå lite längre promenader nu, jag fortsätter att försöka bestämma över moster och bita sönder saker. Som vanligt helt enkelt, förutom att jag har det dumma kopplet på mig i tid och otid eller snarare jämt nu för tiden. Inte populärt, jag som är så duktig på inkallning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0