Dagis

Jag vill gå på dagis, det verkar jättekul! Idag var jag och pratade med lite dagisbarn, fast bara genom staketet såklart. Dom pratade gulligt med mig, jag fick pussa på deras händer, dom plockade gräs åt mig (visserligen fel sort så jag fick spotta ut det, men tanken som räknas) och jag pratade lite med läraren också. Alla var trevliga, skulle lätt kunna spendera några dagar där. Dom springer omkring där varje dag jag går förbi och inte nog med det, det bjöds på pannkakor. Fast självklart fick jag inte följa med in och äta utan fick snällt promenera vidare på min promenad. Typiskt!

Annars har jag inte gjort så mycket idag, sett rådjuren ett par gånger. Kul varelser, dom kan hoppa riktigt högt. Visserligen händer det inte så ofta, dom brukar mest stå och blänga på mig och mamma. Inte speciellt rädda dom inte. Fast varför skulle man vara rädd för mig? Jag som är så snäll!

En sak till förresten. Idag band mamma fast mig i ett träd med kopplet för att lägga ett litet godisspår åt mig. Sedan hämtar hon mig, jag går spåret och vi traskar vidare. Inte förrän jag ska kopplas märker hon att kopplet är kvar runt trädet. För att göra det ännu svårare så är vi sällan vid stigar utan mitt ute i skogen. Nåväl, gissa vem som fick leta koppel? Fast mamma påstår att hon såg det innan mig, men det tror jag inte ett dugg på. Måste bli mer ordning, fast skulle i och för sig inte klaga på att få gå lös hela vägen hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0