Bada

Igår hade jag en jobbig dag, massa nya saker. Eller saker som jag ansågs göra i alla fall. Först fick jag hålla koll när bilen vaxades, det är ju viktigt att det inte kommer några katter eller annat och förstör. Inget krävande jobb för bara synen av mig verkar skrämma bort dom (fattar inte varför). Därefter skulle jag gå ett spår för att hitta en leksak mitt ute i skogen. Helt okej, men är inte min grej att behöva koncentrera mig så länge. Om man går i koppel och mamma ropar så får man också leka med leksaken, mycket mer lättförtjänt än att nosa 100 meter först.

Därefter bjöds det på promenad och när jag skulle dricka i sjön bestämde jag mig för att plaska lite och lägga mig, ett av dom bättre besluten jag gjort. Då bestämde sig mamma nämnligen för att låta mig simma lite. Det var hur kul som helst! Jag fick apportera lite, precis det jag ska göra egentligen ju! Var inte så svårt, eller jo. Det var svårt att springa direkt till mamma, man ville ju ta ett glädjevarv först. Superkul, ännu bätter var det att rulla sig på grusvägen lite senare. Passar ganska bra i sandfärg om jag får säga det själv! Därefter var jag tvungen att kolla in, och smaka på, myrorna. Dom kryper upp på hela mig, fast avhjälps med en rullning. Nåväl, efter tre timmar ute i skogen var jag ganska trött. Så trött att jag råkade sova över kvällsmaten så den försenades med en halv timme. Katastrof egentligen, skall aldrig hända igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0