Vill du ha mer godis?

Ibland känner jag att jag får för lite uppgifter att göra = för lite godis = för lite mat så jag nästan svälter. Okej, en liten överdrift men ju mer mat ju gladare valp kan man säga. Hur som helst brukar jag vid dessa tillfällen se till att hitta på uppgifter själv som jag kan göra. Här inne brukar jag till exempel hoppa upp och balansera på bord och stolar. Då gäller det emellertid att belöna sig själv innan mamma kommer, hon blir nämnligen bara arg. Förstår inte varför, det är väl ingen större skillnad på en stock och en stol?

En annan grej jag brukar köra med är att plocka upp allt skräp jag hittar på gatan och ge det till mamma. Apport som apport liksom, spelar väl ingen roll om det är en vante eller ett bananskal? Samma övning och man borde få godis varje gång.

Man kan också sno saker som man inte ska ha för att lite senare komma med dom och släppa på loss. Har man tur kan man då få en liten godis eftersom man lydde loss.

Öppna och stänga lådor kan man också göra på egen hand, eller så öppnar man lådan och sedan väntar man på att någon kommer och säger stäng. Funkar ofta. Utförs helst när morbror eller morfar är i närheten för då får man mer än en godis för det mesta.

Om man håller på att plocka in tvätten i tvättmaskinen kan man plocka ut en strumpa i förbifarten för att sedan slänga in den igen. Då får man kanske en godis till om man har tur.

Det är några tips för alla hungriga labradorer där ute.

Idag har jag förövrigt haft gäster, tre stycken. Det är jobbigt att behöva underhålla allihop faktiskt. Samtidigt som mamma försöker hindra mina försök med att vara trevlig. Det är hon som borde gå i uppfostringsskola och inte jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0