Mat i skogen

I helg har jag varit med mormor på dagarna och mamma på kvällarna. Har gått promenader, det är skoj. Med mormor i alla fall, mamma är mest sur för att jag inte går bredvid henne. Jag fattar inte varför, vad är grejen med promenader om man bara ska gå? Det är ju när man nosar som man får reda på det senaste skvallret och jag har lärt mig att skvaller är viktigt i en by. Nästan det viktigaste tror jag. Mamma säger att det du inte vet om dig själv vet alla andra. Tycker att det verkar väldigt smidigt, om man skulle glömma något liksom. Kan man bara fråga grannen ju! Då är det ju viktigt att jag deltar i allt skvaller så jag vet allting också.

Jag tänkte förresten passa på att tacka alla som lägger ut mat i skogarna just nu. Mamma påstår att det är till rådjuren som faktiskt inte får någon mat serverad i skål (det ser väl jag med, den ligger ju på marken. Ibland tror hon verkligen att jag är korkad). Jag brukar dock köra efter först till kvarn och sno åt mig en bit äpple om mamma inte hinner hindra mig. Ibland finns det bröd också eller andra frukter. I morse hade emellertid rådjuren kommit först, såg dom springa genom skogen därifrån.

Nu ska jag sova, det ryktas om att det ska städas idag och gissa vem som kommer behöva göra det? Fast är i och för sig roligare att få vara med än att bara ligga och kolla, så jag är glad ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0