Nya bus

Jag har knappt behövt göra någonting utom det jag vill idag. Bara på skogsturen behövde jag hämta lite vantar och hoppa upp på lite stenar och granstammar. Det är lurigt för man hoppar upp på det vita och helt plötsligt finns det ingen sten under så att man trillar av igen. Det är rent livsfarligt, eller hade varit om höjden var högre än 40 centimeter.

Sedan gick mamma och moster med mig upp till sjön. Eller sjön var borta, nu var det bara ett stort vitt fält kvar. Där sprang jag omkring och lekte. Bland annat snodde jag mosters vante och sedan sprang jag iväg och vägrade lämna tillbaka den, det var sköjigt. Mamma stod mest och glodde, tråkigt. Moster däremot gjorde något försök till att fånga mig, jag vann! Använde den som plog också så när hon fick tillbaka den var den full av snö och hade stelnat. Perfekt bus, ett tips till alla andra labradorer där ute.

Jag fick ett nytt ben idag också, extra stort. På tal om mat, människorna har ätit massor idag. Inte bara två olika saker utan hur många som helst. Sedan toppade dom det med en gigantisk skål med godis. Har inte lyckats sno åt mig något dock, orättvist. En liten bit hade jag ju kunnat få smaka i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0