Udda beteende

Människor är inte kloka, idag drog dom in en gran! Inte nog med det, dom gick inte ut i skogen och hämtade en hel gran utan dom skaffar en man måste bygga ihop först. Klantskallar, men har man inget jobb får man väl skaffa sig ett. Den smakade inte som en vanlig gran heller utan den smakade mer plats. Inte nog med det, sedan hängde dom i massa bollar. Onödigt att hänga upp dom, man kan väl börja leka direkt istället. I morgon ska som väl börja bära in snö också eller varför inte ta in en hel skog? Nej, jag fattar ingenting av det.

Idag drog mamma förresten ut mig i skogen igen, men denna gången gick vi längre in och kom ut på några öppnare ställen och där var snön djup. Den gick över knäna på mamma och då har hon fyra gånger så långa ben som mig, minst! Alltså druknade jag i princip när jag skulle ta mig fram. Det var jobbigt, fast lyckades ändå gräva fram lite rådjursbajs. Är expert på att hitta bajs om jag får säga det själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0