Stor vovve

Idag är det farligt att gå i skogen, helt plötsligt får man massor av snö i huvudet. Jag tog tillfället tillvara och tävlade lite med mamma, den som får minst snö på sig vinner. Eftersom vi bara är två fick jag offra mig och vara domare också och tro det eller ej, jag vann! Främst för att mamma fuskade och kastade snöbollar på grenarna över mig så snön rasade. Jag hade gärna gjort samma sak men snöbollar är inte riktigt min starka sida så därför diskade jag henne istället.

Jag har stött på både fasanen och rådjuren idag, fast vi håller oss på avstånd. Dom verkar inte så sociala mot andra arter och det accepterar jag. Även om jag tycker att dom kunde lämna lite mat i skogen åt mig.

Vi mötte också en hund, en stor hund. Mastiff kallas det visst. Fast när han var lös tvingade mamma mig att sitta bakom en snöhög, bara för att det skulle bli lättare för hans ägare att kalla in honom. Som om han inte kände doften av mig ändå? Dessutom kom han ändå inte när husse ropade, skulle mer än gärna låna ut min lina. Fast hunden verkar i och för sig väldigt snäll så lite elakt att tvinga på honom den. När den väl kopplades och gick förbi oss stod jag mest stilla när den hoppade omkring. Mamma tyckte jag var jätteduktig, men kan ju upplysa henne om att det var helt av egoistiska anledningar. Han hade kunnat krossa mig vilken sekund som helst säkert, bättre att busa med dom som är mindre. Fast å andra sidan kanske han hade tyckt det var kul, brukar ju inte småhundar göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0