Snöträning

Nu är den gamla duktiga hunden tillbaka igen. Han vill göra saker och han gör det ordentligt, skönt! Började nästan bli lite småtrött på honom där ett tag. Idag när vi gick hem från den istäckta sjön gick jag och funderade på andra saker när det plötsligt slog mig att han gick och nosade utan att dra det minsta lilla i kopplet. Det brukar normalt sett inte vara hans starka sida så jag blev riktigt förvånad!

Annars passar vi på att utnyttja snön som är nu. Jag har grävt en tunnel åt honom som han kan krypa genom. Jag har gjort snöhögar som han ska balansera på. Väldigt smidigt eftersom dom är enkla att göra mindre för att det ska bli svårare. Sedan har jag också grävt ner nycklarna i snön så att han får gräva fram dom, vilket är väldigt uppskattat. Planen för morgondagen är att göra ytterligare någon balansgrej. Sedan används snövallarna flitigt också, att klättra runt på eller gömma saker bakom. Snö är fantastiskt kul! Även om några människor frågat mig om jag inte är lite för gammal för att gräva tunnlar i snön, men det tycker jag verkligen inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0