Konstiga varelser

Min moster har varit borta flera dagar nu, det är synd. Hon är snäll, jag får göra nästan vad jag vill och allt hon säger är ”Åh, va söt du är!” Nästan i alla fall. Jag får till och med hennes gamla gosedjur att leka med (bita sönder i maximalt antal bitar).


Idag har vi varit på nya äventyr, närmare bestämt ute på en gård. Gissa vad jag tyckte om det då? Jo, det var skitkul det också. Där bodde det en hund som jag lekte lite med, fast han verkade inte riktigt uppskatta det hela tiden. Konstig filur det där, leka som är så kul. På tal om konstiga filurer så fanns det gott om sådana; hästar, höns, påfåglar, katt och gris. Häst och katt har jag ju sett innan, dem är kul. Mamma lyfte till och med upp mig så att jag kunde pussa lite på hästen, är övertygad om att den blev lika glad som jag. Grisen där emot, den såg skitläskig ut. Mamma berättade innan att det var en söt liten gris, men det var bara lögn. Den var gigantisk, lät jättekonstigt och gick rakt emot mig. Den såg ut som ett monster, så jag gömde mig bakom mamma. Har hon lurat hit mig får hon rädda mig, that´s it! Fast det visade sig att det var ett snällt monster, den åt inte upp någon. Man ska inte döma grisen efter håren alltså ;)


Hon som bodde på gården, Eva, är en sådan människa som verkligen förstår sig på hundar. Hon tycker att det inte gör något om man råkar kissa lite inne eller om en kruka välter tycker hon att det var dumt att inte plocka bort den innan hunden kom. Precis, det gör inget om man skulle kissa lite inne. Exakt så tänker jag också!


När jag sedan kom hem var det hundbesök där, fast han var lite knasig den vovven. Han brydde sig ingenting om mig, fast jag låg framför honom på rygg och fjäskade. Någon gång trampade han på mig men inget mer, jag fattade ingenting. När jag låg i min bur för att sova gick han rat in i den flera gånger, mysko. Den är ju inte genomskinlig direkt. Det allra dummaste är återigen människorna, de tyckte att han var duktigt när han lyckades gå genom en dörröppning. Nog för att kraven på mig är låga men gå genom en öppning? Det är busenkelt ju! Fast å andra sidan var han tydligen blind, vad det nu innebär?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0